Do severočeského města Ústí nad Labem, respektive zdejšímu DP (DPMÚL) byly v prosinci 2010 odprodány tři plzeňské trolejbusy. Jednalo se o vozy typu 15 TrM ev.č. 471, 475 a 477.
Všechny tři vozy byly z provozu v Plzni vyřazeny ke konci roku 2010 (471 - 11/2010; 475 + 477 - 12/2010). Pro ilustraci například trolejbus 475 měl před vyřazením najeto 556 000 km, vůz 477 pak 816 000 km. Jednalo se o první plzeňské vyřazené trolejbusy typu 15 TrM. Trolejbusy 15 TrM byly spolu s 14 TrM na konci listopadu 2010 nabídnuty k odprodeji na webových stránkách PMDP. Na nabídku prodeje 15 TrM zareagoval DPMÚL. U PMDP byla snaha prodat všechny vyřazené trolejbusy (14 TrM: 403, 405, 411, 412, 430, 434, 438, 441, 442; 15 Tr: 463; 15 TrM: 470, 471, 475, 477) v jednom balíčku, zájemci však měli zájem jen o vybrané trolejbusy a tak se přistoupilo k odprodeji po skupinkách. DPMÚL byla odprodána trojice 15 TrM (471, 475, 477). Do Ústí nad Labem byly trolejbusy dopraveny na trajlerech. Prvním vozem v ústecké vozovně Všebořice se stal vůz 471, který dorazil 19.1.2011. Po něm následoval vůz 475, který byl dovezen 20.1.2011 a jako poslední byl dne 21.1.2011 dovezen vůz 477.
Vozy ev.č. 471 a 477 před zařazením do provozu v Ústí nad Labem procházely jen drobnými úpravami. Krom samozřejmých úprav jako osazení ústeckými znaky, logy, evidenčním číslem, informacemi o tarifech a odbavovacím systém stojí za zmínku dosazení nového topení, upravení přístrojové desky, opravy nátěru, výměna pneumatik, oprava podvozku či dosazení stahováků Railtech (které mají v Ústí všechny 15 Tr, narozdíl od plzeňských 15 Tr, které Railtechy vybaveny nejsou). Zajímavostí je, že trolejbusům je ponecháno poptávkové otevírání dveří, které však v ústeckém provozu není používáno (tlačítka v interiéru jsou přelepena). Na plzeňský původ vozů také odkazují některé plzeňské samolepky v interiéru (o Plzeňské kartě) či střešní ampliony nad prvními dveřmi. Vůz 475, který je v nejhorším stavu ze tří plzeňských trolejbusů prochází od léta 2011 do začátku roku 2012 celkovou opravou. Trolejbusu byla například kvůli rezu měněna velká část plechů. Stroj měl také vadnou hnací nápravu. Vůz č. 475 při opravě také obdržel ústecký unifikovaný červeno-bílý nátěr. Po revizi musely trolejbusy čekat na schválení drážním úřadem. Jako první úpravami prošel vůz 477 v březnu 2011, kterého následoval v dubnu 2011 vůz 471 a již zmiňovaný vůz č. 475 procházel úpravami v dílnách od léta 2011 do ledna 2012.
Vůz 471 dostal u DPMÚL evidenční číslo 569, 475 pak ev.č. 570 a vůz 477 ev.č. 571. Poslední zmiňovaný trolejbus (477 resp. 571) vyráží jako první z trojice trolejbusů do ulic Ústí nad Labem. Stalo se tak poprvé dne 29.4.2011, zatím v rámci zkušebních jízd. Od 2.5.2011, kdy byl nasazen na linku 56 (Všebořice - Pod Vyhlídkou) se pak již trolejbus ev.č. 571 objevuje v provozu s cestujícími. Vůz je už samozřejmě vybaven ústeckými logy, evidenčními čísly, informacemi o tarifu apod., ale zůstal mu plzeňský zeleno-bílý nátěr. Po schválení drážním úřadem vyjíždí dne 17.7.2011 do provozu s cestujícími i vůz ev.č. 569 (ex 471). Vůz je v první den provozu nasazen na linku 52 (Severní Terasa - Klíše Lázně). Vůz stejně jako 571 vyjíždí v původním plzeňském zeleno-bílém nátěru. Vůz 570 se v provozu objevuje až rok a půl od dodání do Ústí nad Labem. Poprvé je vypraven dne 13.5.2012 na linku 57.
V DPMÚL byla po dohodě s reklamní agenturou od začátku snaha o nainstalování celovozové reklamy na plzeňské trolejbusy, aby se trolejbusy neodlišovaly od ústeckých červeno-bílých trolejbusů svým zeleno-bílým nátěrem. Vůz 570 po rozsáhlejší opravě ústecký červeno-bílý unifik získal rovnou, vozy 569 a 571 byly v Ústí nad Labem do provozu uvedeny v zelenobílém nátěru, ale měly přednost pro polep CVR. Tak se na podzim 2011 i stalo. Jako první se CVR dočkal vůz 571 na konci října 2011. Jedná se o modro-bílou reklamu na SAPHO (vybavení koupelen). Tato reklama byla původně na trolejbusu 15 Tr ev.č. 531 (foto), který byl však na podzim 2011 vyřazen, a tak se CVR přesunula právě na vůz 571. V druhé polovině listopadu 2011 vyjíždí do ústeckých ulic i druhý plzeňský trolejbus s CVR (ev.č. 569 - ex 471). Reklama na tomto vozu však ještě dává tušit původní plzeňský nátěr, neboť byl jen bílý pruh na bocích nahrazen pruhem modrým a zelené pruhy zůstaly. Zbývá ještě dodat, že reklama je na projekt Civitas - Archimedes Free WiFi a v trolejbusu je opravdu realizováno internetové wifi připojení, které mohou cestující využít.
V ústeckém vozovém parku nalezneme ještě mnoho cedulových 15 Tr (viz stránka o provozu v Ústí nad Labem), takže mladší plzeňské vozy 15 TrM, lze brát jako relativně nové vozy, které zde pár let jistě sloužit budou. DPMÚL však svoje 15 Tr také modernizuje (např. v Zlineru či Acieru) a krom toho také DPMÚL v roce 2011 nakoupil i trolejbusy 15 TrM z Hradce Králové (celkem 7 vozů) a nelze opomenout ani dodávky nových 28 Tr probíhající taktéž od roku 2011.