Ústí nad Labem je statutární město na severozápadě Čech, centrum Ústeckého kraje. Počet obyvatel je přibližně 99 000. Město leží na soutoku řek Bíliny a Labe.
První zmínky o městě pocházejí z roku 1233. Za husitských válek bylo město dobyto a vypáleno. Vrcholného rozvoje dosáhlo město v na přelomu 16. a 17.století. Další rozmach nastal až v 19. století při zprovoznění železnice Praha – Drážďany a Teplice – Ústí nad Labem. Ústí nad Labem, se tak stalo významnou dopravní křižovatkou, kterou je dodnes.Ústecký přístav byl největší v tehdejším Rakousku – Uhersku. V 70. a 80. letech minulého století bylo město poznamenáno neuváženými přestavbami a konstruováním velkých, masivních objektů a rozlehlých panelových sídlišť v duchu reálného socialismu.
Ústí nad Labem je vnímáno především jako centrum těžby a průmyslové město. Nejvíce je v Ústí zastoupen chemický, strojírenský a potravinářský průmysl. Průmysl negativně ovlivnil životní podmínky ve městě, nyní jsou však podmínky již rozhodně lepší. Mezi významné znaky města patří např. Mariánský most, rozhledna Větruše či zřícenina hradu Střekov.
Počátky pravidelné městské dopravy v Ústí nad Labem sahají do roku 1899, kdy byla zprovozněna první tramvajová dráha s rozchodem 1000 mm. Trať vedla z Předlic do Krásného Března a od Hlavní pošty ke Klíšskému potoku. Tramvajová sít byla dále rozšiřována. Postupně byly tramvaje nahrazovány autobusy, až v roce 1970 tramvaje do ústeckých ulic vyjely naposled. Důvodem byl mimo jiné špatný technický stav. Tramvaje nyní připomíná malý pomníček z kolejí v centru města. Trolejbusy byly v Ústí nad Labem zvažovány několikrát. Vždyť i v bývalé tramvajové vozovně již bylo vyhrazeno místo pro trolejbusy. Trolejbusy, po několika odkladech, poprvé do ulic Ústí nad Labem vyjely v roce 1988. Trasa byla Stříbrníky – centrum – Holoměř. V dalších letech byly do užívání předány další úseky nebo třeba také nová vozovna ve Všebořicích, která slouží dodnes. V Ústí nad Labem, se však, nejvíce z českých měst, rozšiřují trolejbusové tratě nadále. V roce 2004, tak byla například uvedena do provozu odbočka ke Globusu, v roce 2005 o stavbu tratě Vinařská – Bukov – Severní Terasa. Roku 2007 byla zprovozněna trolejbusová trať na druhý břeh Labe, na Střekov. Poslední novinkou je trolejbusová trať vedoucí kolem hlavního nádraží zprovozněna na konci roku 2009.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem ( DPMÚL) provozuje v současnosti 65 trolejbusů. Jedná se o 1 vůz typu 14 Tr ( 403 ), 55 vozů typu 15 Tr(M) ( 501, 503 – 508, 510 – 512, 516 – 524, 527, 528, 530 – 535, 537 – 566 ), 3 trolejbusy typu Škoda 22 Tr ( 601 – 603 ) a 6 trolejbusů Škoda 25 Tr ( 604 – 609 ). Autobusů nalezneme v Ústí nad Labem přibližně 70 počínaje Karosa B 732 přes CITYBUS konče novými Mercedes-Benz Citaro. Ustécký unifik tvoří červeno-bílé schéma, ze kterého některé vozy vybočují CVR. V Ústí nad Labem jsou poměrné časté problémy s vandaly, kteří ničí interiéry vozů.
V Ústí nad Labem potkáme trolejbusy na celkem 11 linkách :51 - Skalka - Mírová ; 52 - Severní Terasa - Klíše lázně ; 53 - Severní terasa - Dobětice ; 54 - Dobětce - Všebořice ; 55 - Žežická - Severní Terasa ; 56 - Všebořice - Pod Vyhlídkou ; 57 - Mojžíř - Staré Předlice ; 58 - Klíše lázně - Skalka ; 59 - Klíše lázně - Pod Vyhlídkou ; 60 - Mírová - Střekov, Karla IV. a 62 - Globus - Střekov, Karla IV. Na linkách 53 a 56 je v nočních hodinách zaveden nástup předními dveřmi. Autobusových linek je provozováno 20. I na některých autobusových linkách je zaveden nástup předními dveřmi.