Teplice, lázeňské město, leží v Ústeckém kraji, nedaleko krajského města Ústí nad Labem. Počet obyvatel činí 53 000. Dominantou města je Doubravská hora.
Díky léčivým termálním pramenům se již v minulosti v místě dnešních Teplic tvořily různé osady, v 12. století zde byl založen i klášter. V dalším století zde pak vzniklo již opevněné gotické sídlo. Postupem času klášter zanikl, na jeho místě vznikl zámek. Samozřejmě se i nadálo rozvíjelo lázeňství. 18. století bylo ve znamení rozvoje průmyslu, u Teplic vznikají první doly. Další důležitou událostí v Teplicích bylo podepsání dohody proti Napoleonovi panovníky z Pruska, Ruska a Rakouska.
Nyní město žije především z lázeňství (resp. turistického ruchu), Teplice si oblíbili především turisté z cizích zemí. Ze zajímavých míst v Teplicích stojí za zmínku Regionální muzeum v Teplicích (na zámku), Botanická zahrada v čtvrti Šanov, hvězdárna, dále zdejší kostely (např. kostel sv. Jana Křtitele či kostel Prokopa Holého). Nesmím pak zapomenout na lázeňské domy (např. Císařské lázně, Nové lázně apod).
Historie MHD v Teplicích se začíná psát roku 1895, kdy do teplických ulic vyjely první tramvaje. Lze říct, že se jednalo o první veřejný pravidelný tramvajový provoz. Teplická tramvajová síť se postupně rozšiřovala, následoval úpadek a roku 1959 byly tramvaje v Teplicích zrušeny. Trolejbusy do Teplic vyjely poprvé roku 1952 jako doplnění tramvají, nakonec však tramvaje nahradily úplně. Stejně jako u tramvají nastal i u trolejbusů rozvoj, následovaný po čase úpadkem. Lze říct, že i nynější stav teplické MHD není ideální. Většina linek jezdí přibližně třikrát za hodinu, rozdíl mezi špičkou a sedlem není téměř žádný. Teplice jsou také zajímavé různými přejezdy z linek (kupříkladu trolejbus přijede na jednu konečnou, pak jede přes celé město jako manipulační jízda na jinou linku, odkud opět pokračuje s cestujícími). Roku 2008 změnila teplická MHD provozovatele. Z Dopravního podniku Teplic na Veolia Transport Teplice.
Veolia Transport Teplice provozovala k 1.7.2010 celkem 51 trolejbusů, z toho 25 trolejbusů 14 Tr(M), 8 trolejbusů 15 Tr, 7 trolejbusů 24 Tr, 2 trolejbusy 25 Tr, 6 trolejbusů 26 Tr a tři trolejbusy 28 Tr (o zkoušení vozů 24 Tr - 28 Tr pro Teplice v Plzni naleznete více v sekci Zkoušené trolejbusy). U autobusů jsou provozovány různé typy počínaje Karosami přes Solarisy Urbina, Citara, přes vypůjčené Scanie Omni-link ze Švédska až po Sory. Trolejbusy jsou vypravovány na všechny linky, o víkendech a o prázdninách nejsou zpravidla vypravovány kloubové a 15-metrové trolejbusy (15 Tr, 25 Tr, 28 Tr). Až na vyjímky jsou všechny trolejbusy v teplickém nátěru (modrá + žlutá (+bílá)). Od roku 2011 je do Teplic zapůjčen trolejbus Sor TN 12A (označení také SOR 1). Tento vůz byl nejprve zapůjčen do Ostravy (ev.č. 9999). Jedná se o prototyp vybavený elektrovýzbrojí CzeTro a také první trolejbus od Soru vůbec. Zajímavostí je, že trolejbus je vybaven převodovkou. Od poloviny února 2011 vyjíždí do zkušebního provozu s cestujícími. Vůz obdržel ev.č. 100. Od teplických vozů se odlišuje čtyřmi dveřmi (na svoji délku) a také bílým nátěrem. V teplickém provozu však trolejbus trpí poruchami. Důvodem jsou například zastaralé teplické výhybky. Stav teplického vozového parku trolejbusů na k 1.1.2012 je 36 provozovních trolejbusů - 3x 14 Tr,10x 14 TrM, 2x 15Tr, 7x 24 Tr, 2x 25 Tr, 6x 26 Tr, 6x 28 Tr a nutno dodat ještě historickou 9 Tr a již zmiňovaný zapůjčený Sor TN 12A.
Trolejbusové linky byly v od roku 2011 provozovány v počtu 8 a to takto : linka č.1 Prosetice - Nová Ves; 2 - Řetenice - Anger; 3 - Panorama - Šanov I Lázně; 5 - Řetenice - Panorama; 7 - Prosetice - Řetenice; 10 - Nová Ves - Anger; 12 - Řetenice - Panorama a 13 Nová Ves - Panorama. Důležité je pak zmínit ještě historickou nostalgickou linku 11 Nová Ves - Panorama, která je v provozu o vybraných víkendech. Objevuje se na ní 9 Tr. Teplice jsou obsluhovány také linkami MHD, které také často zajíždí i do přilehlých obcí. Teplice jsou obsluhovány také linkami MHD, které také často zajíždí i do přilehlých obcí.
Zajímavostí zdejšího provozu je odbavovací systém. Tím je pokladna, umístěná u předních dveří kam se hodí určená částka . Nástup je tak možný pouze předními dveřmi, čímž je MHD trochu zpomalována.