K výročí 65 let od vyjetí prvního trolejbusu s cestujícími do plzeňských ulic a 70 let od zahájení výroby trolejbusů Škoda byl ve dnech 23. a 24.9.2006 uspořádán Víkend s historickými trolejbusy. Akce byla pořádána v souvislosti s akcí Dny vědy a techniky v ulicích Plzně jako osvěta veřejné dopravy veřejnosti. Na akci se podíleli PMDP, SPVD, město Plzeň, TMB ( Tech. muzem Brno ), Škoda-bus klub a další. Mediálním partnerem byl Plzeňský deník, který k výročí vydal zvláštní novinovou přílohu o historii trolejbusové dopravy Plzni.
Den D nastal v sobotu 23.9.2006. Škoda Holding pořádala den otevřených dveří. Zpřístupněny byly Škoda Transportation a Škoda Power ( obojí v hlavním areálu Škody na Karlově ) a také výroba trolejbusů Škoda Electric ( v Doudlevcích ). Mezi zpřístupněnými budovami na Karlově a hlavním vchodem do Škody ( v Tylově ulici u CAN ) pendlovaly autobusy Sor B 9,5 patřící PMDP. U hlavního vchodu do Škody byla výstava SPVD. Byla zde také možnost zakoupit si jízdenky na noční a nedělní historické jízdy trolejbusů. V muzeu Škoda jsme mohli vidět fotografickou výstavu z historie trolejbusů Škoda nebo modelovou trolejbusovou dráhu. Jako poutač pak před muzeem stál nový trolejbus 24 Tr. V doudlevecké Škodě Electric pak byly k vidění trolejbusy 24 Tr pro Mariánské Lázně, rozpracované trolejbusy 25 Tr pro Ústí nad Labem či 24 Tr pro Plzeň. Úkolem historických trolejbusů 6 Tr, T11 a 17 Tr bylo především spojení hlavního vstupu do Škody a areálem doudlevecké Škody Electric ( resp. až na točku Tyršův most ). Tuto dopravu zajišťovala linka D1, na kterou byly nasazeny dne 23.9.2006 trolejbusy 6 Tr, 17 Tr a jako posila také historický autobus ŠL 11 ( ev.č. 282 ). Trolejbus T11 pak jezdil na lince D2 od hlavní škodovácké brány na Doubravku, Zábělskou , kde připomínal, že právě tato trolejbusová trať byla v Plzni otevřena jako první. Linka D1 byla provozována od 9 do 15 hodin, poté se i vozy 6 Tr a 17 Tr přesunuly na linku D2. Zmíním ještě linku D3 z Náměstí Republiky k hlavní bráně Škody, kde byl provozován autobus RTO patřící ČSAD autobusy Plzeň.
V sobotu večer, kolem 22. hodiny, vyjely historické trolejbusy na avizovanou noční jízdu. Naprostá většina míst v trolejbusech byla vyprodána. Trasa trolejbusů vedla od Mrakodrapu k CAN, kde se otočily, aby zamířily na fotogenickou trať do Černic, kde proběhla fotozastávka. Další zastávkou trolejbusů v noční Plzni bylo jinak nepoužívané obratiště Sladkovského, Hospic.
Neděle 24.9.2006 byla již klidnější, historické trolejbusy kroužily od 10 do 18 na dvou linkách A a B. Linka A vedla od Mrakodrapu na točku Bory, Heyrovského, pak kolem točny Tyršův most, přes Doudlevce a centrum města na smyčku Doubravka, Zábělská a pak zpět přes Anglické nábřeží k Mrakodrapu. Linka B vedla od Mrakodrapu na točku Zátiší, Línská, kde se vozy otočily a přes centrum města jely do Božkova, aby se po otočení opět vrátily k Mrakodrapu. Trolejbusy se na linkách A a B střídaly vždy po každém kole ( k Mrakodrapu přijel z Doubravky vůz na lince A a po krátké pauze pokračoval jako B na Zátiší a naopak ). V provozu byly opět všechny tři trolejbusy - 6 Tr, T11 a 17 Tr. O jízdy byl opět velký zájem, především mezi rodinami s dětmi. Při jízdách se konaly i krátké fotozastávky. Zmíním ještě, že ve všech historických vozech chodili průvodčí procvakávající staré lepenkové jízdenky .
Dne 25.9.2006 pak byly trolejbusy 6 Tr a T11 tahačem přetaženy do Koterova, naloženy na vagony a odvezeny zpět do Brna. Krátké vrácení vozů 6 Tr a T11 do svého domovského města tak skončilo. Nezbývá než doufat, že vozy se do Plzně ještě někdy, alespoň při historických jízdách podívají...