V roce 2014 uplynulo 115 let od zahájení provozu MHD (resp. tramvají) v Plzni. Zároveň se připomíná 85 let provozu autobusů. O plzeňských autobusech je vydána dokonce kniha. Akce spojené s těmito výročími probíhají v květnu a červnu. Hlavním dnem oslav je sobota 7.6.2014, kdy jsou zpřístupněny vozovny (i nové depo na Karlově) a probíhají jízdy historických autobusů. Kromě PMDP v tento den otevírá svoje „dveře“ i výrobce tramvají Škoda Transportation.
Přibližit Plzeňanům vývoj plzeňské MHD od počátků až do dnešních dnů. Přesně to je cíl výstavy připravené PMDP ve spolupráci s Jiřím Riegrem. Výstava je volně přístupná od 17.5. do 6.6.2014 v mázhasu plzeňské radnice každý den od 8:00 do 18:00. Na celkem 29 obrazově-textových panelech je zmapován vývoj všech trakcí (autobusy, trolejbusy, tramvaje), ale i technického zázemí či odbavování cestujících ve vozidlech. Výstava je obohacena o modely vozidel MHD v plzeňském provedení. Slavnostní vernisáž výstavy spojená s křtem nové publikace věnované autobusům (85 let autobusové dopravy v Plzni) proběhla v pondělí 19.5. od 16:30. Křtu knihy se účastnil i generální ředitel PMDP Michal Kraus. Po křtu si zájemci mohli knihu nechat podepsat od autora Ondřeje Lišky.
Hlavním dnem oslav 115 let MHD je sobota 7.6.2014. Plzeňské městské dopravní podniky zpřístupňují tramvajové depo Slovany, inteligentní dispečink na Denisovo nábřeží a především nově vybudovanou technickou základnu pro autobusy a trolejbusy na Karlově. Z nového depa lze volně přejít do areálu Škody Transportation, který je tento den také volně přístupný. Jednotlivá depa a centrum města spojují zvláštní autobusové linky. Mezi Techmanií a novým depem na Karlově se mohou návštěvníci přepravit hybridním nebo bateriovým autobusem od Škody Electric. Do vozoven i areálu Škody se mezi 9. a 17. hodinou přišlo podívat minimálně 15 tisíc lidí (nad očekávání pořadatelů). Celá akce byla perfektně zorganizovaná a navíc se vyvedlo krásné počasí. Plzeň se v tento den stala cílem pro dopravní fandy (nejen) z České republiky či Slovenska.
Nejzajímavějším místem při dni otevřených dveří bylo bezesporu nové depo na Karlově. Přístup do depa byl od jižního výjezdu (Emilova). Na odstavné ploše pro autobusy mohli návštěvníci zaparkovat svoje auta. Kolem měnírny, nepřístupné čerpací stanice a dalších odstavných stání pro autobusy návštěvníci přichází po čtyřproudé komunikaci k hlavnímu prostranství, označovanému jako Václavák. Toto „náměstí“ (či též koridor) od sebe odděluje dvě hlavní budovy nového depa - jižní a severní haly. Zajímavé je provedení trolejí, kdy se před vjezdem na Václávák všechny troleje sbíhají do jedné, aby se následně pomocí 14 výhybek rozdělily na jednotlivé stopy do jednotlivých hal. Jižní hala se skládá z objektů lehké opravny B a těžké opravny. Severní hala je tvořena lehkou opravnou A, halami pro ruční čištění a halami pro krytý odstav trolejbusů. Na haly navazuje na východní straně krytá zkušební trať a administrativní budova. Pro veřejnost byly přístupné všechny objekty kromě těžké údržby, části zkušební trati a administrativních budov. Do jižní haly lehké opravy byly umístěny panely s informacemi o novém depu a výstava o MHD z mázhausu plzeňské radnice. Pro představu sem bylo umístěno několik kloubových autobusů Solaris. V severní hale lehké opravny bylo také pro představu umístěno několik vozidel - čtveřice kloubových trolejbusů 25 Tr. Obdobně jako autobusy se vozidla v prostoru obrovské haly téměř ztrácela. V severní hale mezi 4. a 7. stopou bylo umístěno občerstvení, WC a další zázemí pro návštěvníky. V hale pro 8. až 12. stopu probíhala výstava provozních trolejbusů a autobusů. Trolejbusy zastupovaly vozy 14 TrM #446, 21 Tr #494, 24 Tr #497 (Agora) a 504 (Citelis), 25 Tr #524, 26 Tr #546 a 27 Tr #530. Zastoupeny byly všechny provozní typy. Obdobně tomu je i autobusů. Vyjma provozních vozidel byla vystavena i vozidla z depozitáře - budoucí historická vozidla PMDP, která čekají na renovaci. Kromě autobusů ŠL a ŠM, vlečného vozu Jelcz, či vozu Praga pro natahování trolejí, zde byly umístěny i dva trolejbusy - 15 Tr #414 (třetí prototyp 15 Tr) a 14 Tr #429 (doteď dlouhodobě deponována v Muzeu dopravy ve Strašicích). Jak vypadají historická vozidla po renovaci demonstroval trolejbus 9 Tr #323 a autobusy RTO, ŠD 11, B 731 a 21 Ab. Po průchodu částí zkušební kryté trati se dostaneme na nejsevernější prostranství depa, odkud můžeme projít do areálu Škody.
Škoda Transportation připravila ve svém areálu na Karlově bohatý program. V první řadě se jednalo o možnost nahlédnout do výrobních hal, kde se vyrábí nové tramvaje. O kus dále byly vystavené už dokončené tramvaje 15T pro Prahu, 26T pro Miskolc a 28T pro Konyu. Velký zájem byl o vystavené vlaky z produkce Škody Transportation - lokomotiva ř. 380 ČD, 71 em; elektrické jednotky CityElefant a Regiopanter. V rámci oslav byl z Prahy do areálu Škody vypraven zvláštní vlak tažený parní lokomotivou Šlechtična (ř. 475). Dceřiná společnost Škoda Electric na Karlově vystavila nové trolejbusy 26 Tr pro Burgas, 27 Tr pro Ústí nad Labem a Iveco Crealis Neo pro Bolognu. Poslední jmenovaný trolejbus budil svým atraktivním designem největší zájem. Toto vozidlo zde má premiéru, zkušební jízdy jej teprve čekají. Další produkty Škody Electric - hybridbus (H12) a bateriobus (26 BB HE - Perun) spojovaly Techmanii (V. bránu) s novým depem PMDP. V rámci doprovodného programu probíhaly v Techmanii po celý den zdarma odborné přednášky (př. Trendy v elektromobilitě Škoda, Nové trendy ve vývoji lokomotiv,...). Pro malé návštěvníky byla připravená soutěž o ceny, fotostěny a dětský stan. Během dne v areálu Škody proběhla i autogramiáda plzeňských hokejistů.
Dopravu mezi Karlovem, centrem města a vozovnou na Slovanech zajišťovaly tři zvláštní autobusové linky. Linka H spojovala depo Karlov s vozovnou Slovany (bez dalších zastávek). Provoz na této lince byl zajišťován šesti historickými autobusy, které vždy jezdily v intervalu 20 minut po dvojicích: Škoda 706 RO (#206) a Karosa ŠM 11 #7135 (oba zapůjčené z Muzea MHD v Praze-Střešovicích), Karosa B 731 #348 (PMDP) a C 734 (Škoda-bus klub), Karosa ŠL 11 (#282) a Škoda 21 ab (#474) (oba v majetku Škoda-bus klubu). Linky K a S byly obslouženy současnými autobusy Solaris Urbino 18. Linka K spojovala centrum města (Sady 35, U Práce, Mrakodrap) s depem Karlov, linka S pak s tramvajovou vozovnou na Slovanech. PMDP ještě provozovaly autobus Sor NB 12 na posilové lince od V. brány ulicí U Trati do centra. Je škoda, že se do termínu dne otevřených dveří nestihlo zkolaudování trolejového vedení v depu na Karlově Drážním úřadem a troleje tak nesměly být pojížděny. Na obdobě linky K totiž mohly jezdit historické trolejbusy Tatra T400 či 15 Tr #464.
V tramvajové vozovně Slovany na návštěvníky čekala přehlídka historických i současných tramvají. Dále se zájemci mohli podívat na technická vozidla (měřicí vůz, montážní věžka, čisticí vůz,..). Každou celou hodinu probíhala prohlídka vozovny s průvodcem.
Zakončením oslav dne 7.6. byla večerní projížďka historickými autobusy. Ve 22 hodin z Černické ulice (od depa Cukrovarská) vyjela pětice autobusů - RO, RTO, ŠL 11, B 731 a neoficiálně ještě ŠM 11. Místa v autobusech si cestující mohli předem zarezervovat. O vyjížďku autobusy byl vcelku velký zájem. První zastávka byla na trolejbusové točně Čechurov. Po vyfocení se autobusy vydaly přes Slovany a Lobzy na točnu Doubravka. Další zastávkou byla bolevecká točna. Jízda skončila na náměstí Republiky krátce před posledním nočním rozjedem tramvají.
Pro srovnání nového depa s původní vozovnou připravily PMDP v červnu 2014 prohlídky staré vozovny Cukrovarská. Nezvykle byla zvolena forma nočních exkurzí, aby návštěvníci viděli noční ruch v depu a především, aby si udělali představu o kapacitních problémech staré vozovny. Především autobusy se odstavují na každém volném místě. Exkurze se konaly dvě, první v noci ze středy 11.6. na čtvrtek, a druhá ze soboty 14.6. na neděli. Na exkurze se museli zájemci registrovat přes internet. O prohlídky byl mezi veřejností velký zájem, kapacita 60 účastníků na noc se rychle naplnila. Prohlídka začínala ve 23:30 ve vrátnici Cukrovarská. Po seznámení s bezpečnostními pokyny a prezenci návštěvníků v hale lehké údžby trolejbusů se skupina vydala pod dohledem tří průvodců směrem k spodní odstavné ploše. Cestu doplňoval podrobný výklad. Kolem myčky, přesuvny a kotelny se návštěvníci dostávají na spodní odstavnou plochu pro trolejbusy přezdívanou hřiště (dle původního využití této plochy pro fotbalové hřiště). Trolejbusy jsou zde deponovány pod širým nebem. Během výkladu a focení ještě dojíždí poslední trolejbusy z denních linek. V odstavených trolejbusech probíhá úklid před ranním výjezdem. Následuje přesun k autobusové odstavné ploše (u Presslovy ulice). Kolem čerpací stanice a přesuvny se pak exkurze vrací zpět k horní vrátnici Cukrovarská. Délka prohlídky se pohybovala kolem 1 hodiny. Možnost prohlídky staré vozovny těsně před jejím opuštěním všichni návštěvníci uvítali. Autobusy se z vozovny Cukrovarská do nového depa na Karlově stěhují 18.7., trolejbusy pak 23.8.2014. Další využití areálu staré vozovny mezi Černickou ulicí a řekou Radbuzou ještě není přesně známo. Probíhá architektonická studie, plánuje se stavba domů a sportovního zázemí. Historické haly by měly sloužit (namísto areálu Světovar) pro kulturní akce v rámci Plzně - Evropského hlavního města kultury 2015. Jedním z původních plánu bylo i využití haly lehké údržby trolejbusů jako depozitáře muzea MHD.