Červen 2009 byl v Plzni ve znamení oslav 110 let, od vyjetí první tramvaje po plzeňských kolejích . V rámci oslav se již na začátku června konal slavností večer v Měšťanské besedě . Při této příležitosti byla také pokřtěna kniha Město v pohybu. Již dříve mohli děti malovat ve výtvarné soutěži Tramvaj snů . Vyhlášení vítězů proběhlo, právě v červnu, kdy se výherci svezli historickou tramvají ( Křižíkovo 18 ) . V sobotu 27.6.2009 byl pro veřejnost připraven Den Otevřených Dveří ( DOD ) ve vozovnách na Slovanech a v Cukrovarské . Doprovodný program a výstava vozidel byla také na náměstí Republiky . Oslavy zahájil konvoj historických i současných tramvají ( v konvoji byly např. Křižíkova 18, T1, nově opravená T2, dále pak historický vůz T3 ev.č. č. 192, a některé současné tramvaje ) . Po cestě konvojem po trase Slovany – Sady 35 – Slovany, se návštěvníci mohli svézt historickým autobusem nebo trolejbusem . Historické autobusy zapůjčil Škoda Bus Klub ( ŠD 11, ŠL 11 ) a pardubický DP ( 706 RTO ev.č. 28 ) . Historický trolejbus 9 Tr ev.č 358 zapůjčil také DP města Pardubic . Druhý trolejbus, mimochodem nejmladší historický vůz oslav, zapůjčila Škoda Electric . Jednalo se o vůz 17 Tr ( původně ostravský vůz 3901, nyní zachován jako muzejní ) . Autobusy jezdily na linkách A1-A3 na náměstí Republiky, do Koterova či do Hradiště . Trolejbusy na linkách T1 – T3 jezdily z CAN nebo z nevyužívané točky Anglické nábřeží – Hlavní nádraží, přes vozovnu až do Černic . Trolejbusy jezdily konstantě zpožděné . Na náměstí Republiky byly vystaveny autobusy od historie až po současnost ( mimo jiné i vozy zapůjčené např. : SOR NB 12, Karosa CROSSWAY, Mercedes CONNECTO, …) . V ulici lemující náměstí, byly vystaveny další vozy, především loubové, které na náměstí nemohly . Jednalo se o 15 Tr ev.č. 465 ( čerstvě po VP ), SU 18, Škodu 24 Tr pro lotyšskou Rigu ( vystaven byl jubilejní, 150. trolejbus ) či Škoda 26 Tr pro Jihlavu která byla na akci oficiálně představila ( jedná se o Solária s výzbrojí Škoda ) . Tento vůz se zatím v ulicích Plzně pouze zkoušel . Všechny vozy byly přístupné . Kolem 17. hodiny se již vozy přesouvaly do vozovny ( autobusy po vlastní ose, trejsina na agregát, zbytek trolejbusů na tyči ) . Na náměstí Republiky byly také panely informující o historii i současnosti MHD v Plzni, modelová dráha s trolejbusem Škoda 14 Tr nebo zde také děti mohli zkusit namalovat Tramvaj snů za malý dárek . Ve obou vozovnách i na náměstí Republiky se lidé mohli koupit Knihu vydanou k 110 letům MHD v Plzni, různé upomínkové předměty, vystřihovánky trolejbusů, autobusů, i „maxi“ vystřihovánku tramvaje KT8D5 – RN2P . V trolejbusové vozovně si lidé mohli prohlédnout 14 TrM ev.č. 453 ( čerstvě po VP ), 15 TrM 466, trejsinu, Škodu 24 Tr bez, i s dieselagregátem . Níže mohli vidět probíhající VP na vozech 464 či 433 . Při troše štěstí se „jim“ i v myčce umyl nějaký vůz . Oslavy vyvrcholily podvečerními jízdami historických trolejbusů a autobusů z Goethovy ulice směr na Doubravku ( abusy do Bukovce, tbusy na konečnou Doubravka, Zábělská ) . Odtud, se po foto zastávce vydaly přes centrum ( s foto zastávkou „u soudu“ ) na nevyužívanou smyčky Sladkovského, HOSPIC ( další foto zastávka ) a poté již do vozovny . Slavnosti byly podařené, sjížděli se na ně „šotouši“ nejen z České republiky . Další den se již zapůjčené trolejbusy vrátily k svým majitelům . Doufejme, další oslavy, budou ještě o „krapítek“ lepší :) .