Zpět na úvodní stranu

Aktuálně ( Oslavy 70 let zahájení provozu trolejbusů v Plzni - 2011 )

Oslavy 70. narozenin trolejbusů ( 12.6.2011 )

V neděli 12.6.2011 probíhala hlavní část oslav 70. narozenin trolejbusů v Plzni. Oslavy neprobíhaly ve vozovně, ale neobvykle v areálu Škody Holding nedaleko Techmanie ( u 5. brány ). Nabízí se různé otázky, proč zrovna zde, například v souvislosti s plánovaným rozdělením údržby apod., ale věnujme se radši oslavám. Program probíhal od 11:30 do 16:30 ( hlavní část programu začala v 12:30 ). Vystaveny byly čtyři moderní trolejbusy ( 21 Tr ev.č. 479, 24 Tr ev.č. 507, 25 Tr ev.č. 523, 27 Tr ev.č. 529 ) a v odpoledních hodinách i autobusy Karosa ŠL 11 ev.č. 282, Karosa B 731 ev.č. 385, Škoda 21 ab ev.č. 474 . Zatímco z autobusů byl zpřístupněn jen 21 ab ev.č. 474, trolejbusy byly zpřístupněné všechny. V trolejbusech byly pro návštěvníky připraveny Dopravní novinky shrnující uplynulou výstavu na radnici. Krom toho byly v trolejbusech a v jejich blízkém okolí také umístěny některé panely z výstavy na radnici. Nechyběla, ani trolejbusová výhybka. Pro návštěvníky byl krom trolejbusů připraven program v podobě vědomostních soutěží ( o knihu 70 výletů s PMDP apod ), výtvarné dílny pro děti, atrakcí Gambrinus teamu. Na akci byl také umístěn stánek Kelly Production, kde si návštěvníci mohli zakoupit knihu 70 výletů s PMDP a zdarma ke knize dostali i soubor pohlednic vydaných k výročí. Hlavní program byl rozdělen do sedmi tématických bloků ( po desetiletích ). V každém bloku vystoupila na podiu krom známých plzeňských osobností i jedna z tří kapel ( Plzenští heligonkáři, Members of Muerta Mente a rock-popová skupina The Contact ). Celou akci moderoval Jiří Terš z Českého rozhlasu Plzeň.

K samotnému místu oslav, škodovácké 5. bráně se cestující mohli dovést historickými trolejbusy 9 Tr a 17 Tr ( viz. níže ). Po skončení oslav v 16:30 se vystavené trolejbusy na dieselagregát vydaly do vozovny. Nejprve jely kloubové vozy 523 a 529, později pak zbývající 479 a 507. Zajímavostí je, že trolejbusy nevyužily ulici U Trati, která se jako kratší varianta přímo nabízí, ale jely delší trasou přes Bory.

Oslavy si nenechalo ujít mnoho fanoušků dopravy. Jak na dopravních fanoušcích, tak i na dalších návštěvnících, však bylo vidět jisté zklamání. Nechci vypadat za věčně nespokojeného rýpala, ale čtyři trolejbusy umístěné navíc tak, že v odpoledních hodinách jsou proti slunci, dále pak absence 26 Tr ev.č. 531 ( jako nejmodernějšího plzeňského trolejbusu - bylo prezentováno, že vystaveny budou čtyři nejmodernější trolejbusy PMDP ), nejsou zrovna argumenty, které by mě nějak přesvědčovaly, jak se oslavy v Techmanii povedly. Škoda je také, že nebyla zpřístupněna ani jedna vozovna. Na druhou stranu, je ale důležité zmínit velmi pěkně zrenovovanou historickou 9 Tr ev.č. 323, která případné zklamání z výstavy jistě vykompenzovala.

Celkový pohled na areál Škody Holding s probíhajícími oslavami 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 24 Tr ev.č. 507 vystavená při oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Pohled na podium a atrakce v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled na podium a atrakce v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled na podium v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled na podium spolu se stany Kelly Production a ČRo Plzeň. - 12.6.2011 Pohled na jeden z panelů z trolejbusové výstavy na radnici umístěného nyní v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled na vystavenou trolejbusovou výhybku v pozadí s Techmanií v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled z interiéru vozu 479 na další vystavené vozy. - 12.6.2011 Pohled na jeden z panelů z trolejbusové výstavy na radnici umístěného ve voze 479. - 12.6.2011 Pohled na Dopravní novinky shrnující obsah výstavy na radnici. - 12.6.2011 Škoda 24 Tr ev.č. 507 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 24 Tr ev.č. 507 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 24 Tr ev.č. 507 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 24 Tr ev.č. 507 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Pohled na vystavené vozy 523 a 479. - 12.6.2011 Pohled na vystavené vozy 523 a 479. - 12.6.2011 Pohled na vystavené vozy 523 a 479. - 12.6.2011 Škoda 21 Tr ACI ev.č. 479 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 21 Tr ACI ev.č. 479 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 21 Tr ACI ev.č. 479 při maniupalaci návštěvníků se sběračem. - 12.6.2011 Škoda 21 Tr ACI ev.č. 479 při maniupalaci návštěvníků se sběračem. - 12.6.2011 Pohled na polootevřené dveře trejsiny. - 12.6.2011 Manipulace se sběrači patřila k vděčným činnostem návštěvníků. - 12.6.2011 Škoda 25 Tr ev.č. 523 vystavená při oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 25 Tr ev.č. 523 vystavená při oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 27 Tr ev.č. 529 vystavená na oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Pohled na držáčky vlaječek na voze 529. - 12.6.2011 Škoda 27 Tr ev.č. 529 vystavená v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Moderátor celého odpoledne Jiří Terš z ČRo Plzeň. - 12.6.2011 Moderátor Jiří Terš právě odměňuje správné odpovědi návštěvníků knihou 70 výletů. - 12.6.2011 Škoda 21 ab ev.č. 474 v Borské ulici míří jako další exponát na výstavu k Techmanii. - 12.6.2011 Karosa B 731 ev.č. 385 vystavená při oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Škoda 21 ab ev.č. 474 vystavená při oslavách 70. výročí trolejbusů v Plzni. - 12.6.2011 Pohled na vystavenou, ale uzavřenou Karosu ŠL 11 ev.č. 282 v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Při cestě od 5. brány k vystaveným trolejbusům bylo možno narazit i na novou lokomotivu ČD 380 018-0. - 12.6.2011 Pohled na novou lokomotivu ČD 380 018-0 v areálu Škody Holding. - 12.6.2011 Pohled na areál Škody Holding po skončení oslav, kdy již trolejbusy 25 Tr a 27 Tr odjely do vozovny. - 12.6.2011


Historické jízdy dne 12.6.2011

Poslední den historických jízd, neděle 12.6.2011, byl ve znamení především oslav 70. výročí trolejbusů v Techmanii. Oproti předešlým dnům jezdila krom 9 Tr i 17 Tr ev.č. 3901 ( původně ostravského DP, nyní v Muzeu dopravy ve Strašicích, ze Strašic do Plzně vůz přetažen dne 31.5.2011 ). Další změnou oproti předešlým dnům byla i trasa - trolejbusy totiž nejezdily po okružní trase přes celé město, ale sloužily především jako doprava k oslavám do Techmanie. Trolejbusy tak jezdily po trase Hlavní nádraží ČD, Šumavská - Americká - Koperníkova - Škoda V. brána ( výstup k Techmanii ) - Borská - Folmavská ( Borská pole ) - Domažlická ( Zátiší ) - Tylova - Americká - Anglické nábřeží - Hlavní nádraží ČD, Šumavská. Cesta trolejbusu trvala od soudu k Techmanii cca 10 minut, od Techmanie zpět k soudu pak cca 25 minut, takže dalších 25 minut měl trolejbus pauzu v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. Vozy zastavovaly na požádní ve všech zastávkách. Jako drobný nedostatek na informačních letácích o historických jízdách bych opět viděl uvedení odjezdu pouze ze zast. Hl. nádraží ČD, Šumavská, což např. návštěvníkům čekající v zastávce Škoda V. brána moc nepomohlo. Lepší by bylo vytvořit jízdní řád s odjezdy z významných zastávek, jako tomu bylo např. při oslavách 110 let MHD v roce 2009. Jízdné činilo stejně jako v minulých dnech 40 Kč / 20 Kč a opět platilo i na historické tramvaje. Lístky se kupovaly u řidiče. V trolejbusu 9 Tr byly opět k mání upomínkové předměty. Ty byly však v tento den prodávány i v Techmanii. Trolejbusy jezdily od 10:30 do 17:00 v 30 minutových intervalech. V x:00 jezdila vždy 17 Tr, v x:30 pak vždy 9 Tr ev.č. 323. Při prvním kole, v 10:30 však nastaly drobné problémy s 17 Tr a proto byla na dvou spojích po sobě vypravena 9 Tr ( v 11:00 a 11:30 ). Před poslední jízdou 9 Tr v 16:30 se také v zast. Hl. nádraží ČD, Šumavská objevila historická Karosa B 731 ev.č. 385, kdyby 9 Tr nepobírala. Při posledním kole, však 9 Tr celkem pobírala. Oproti tomu především během odpoledne byl trolejbus 9 Tr velmi plný a oproti tomu 17 Tr byla spíše volnější. I přes počáteční nepřízeň počasí, se i v tento den pohybovalo po městě mnoho fanoušků dopravy.

Škoda 9 Tr ev.č. 323 na kruhovém objezdu na Americké. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Mrakodrap. - 12.6.2011 Prázdná Škoda 17 Tr ev.č. 3901 mezi zastávkami Zátiší, U hřbitova a Zátiší, Línská. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 pozuje v zastávce Zátiší, Línská. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 pozuje v zastávce Zátiší, Línská. - 12.6.2011 Prázdná Škoda 17 Tr ev.č. 3901 opouští zastávku Zátiší, Línská. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 opustila zastávku Zátiší, Línská. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí Zátiším. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v poslední den jízd s veřejností v rámci oslav 70. výročí trolejbusů mezi zastávkami Zátiší, Línská a Zátiší, U panelárny. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí zastávku Zátiší, U panelárny. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí zastávku Zátiší, U panelárny. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 projíždí přes Zátiší. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí přes křížení s domažlickou tratí. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 v Tylově ulici. - 12.6.2011 Původně ostravská 17 Tr ev.č. 3901 zatáčí z Tylovy do Koperníkovy ulice. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 nabírá cestující v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 nabírá cestující v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 nabírá cestující v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 stanicuje v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 stanicuje v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 přijíždí k zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 stanicuje v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 stanicuje v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 stanicuje v zastávce Škoda V.brána. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Borské ulici. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Škoda V. brána. - 12.6.2011 Pohled z trolejbusu 9 Tr ev.č. 323 jedoucího Borskou ulicí. - 12.6.2011 Pohled signalizaci zavírání dveří v 9 Tr. - 12.6.2011 Pohled na retro náborový leták v 9 Tr ev.č. 323. - 12.6.2011 Jedním z řidičů, kteří opět usedli za volant 9 Tr ev.č. 323 je i pan Miroslav Marek. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Mrakodrap. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Mrakodrap. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 na Americké. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 na kruhovém objezdu na Americké. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 na Wilsonově mostě. - 12.6.2011 Karosa B 731 ev.č. 385 v Šumavské ulici. - 12.6.2011 Karosa B 731 ev.č. 385 odpočívá v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 12.6.2011 Karosa B 731 ev.č. 385 odpočívá v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 spolu s Karosou B 731 ev.č. 385 v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 před svojí poslední jízdou odpočívá v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 12.6.2011 Pohled zadními dveřmi do interiéru trolejbusu 9 Tr s prodejem suvenýrů. - 12.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323  při své poslední jízdě v rámci oslav 70. výročí zahájení trolejbusového provozu projíždí kolem nádraží Plzeň - Jižní předměstí. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 v Borské ulici. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 v Tylově ulici. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 při poslední jízdě v rámci oslav 70. výročí zahájení trolejbusového provozu stanicuje v zastávce U Práce, Americká. - 12.6.2011 Škoda 17 Tr ev.č. 3901 na Americké. - 12.6.2011


Zrenovovaná T3 ev.č. 192 zastavuje v zastávce Masarykovo náměstí. - 12.6.2011 T2 ev.č. 133 vracející se z historických jízd přijíždí na obratiště Náměstí Milady Horákové. - 12.6.2011 T2 ev.č. 133 vracející se z historických jízd čeká na náměstí Milady Horákové. - 12.6.2011


Historické jízdy dne 11.6.2011

Po první jízdě vozu 9 Tr ev.č. 323 dne 10.6.2011, následovaly o den déle, dne 11.6.2011, další nostalgické jízdy. Trolejbus jezdil po stejné okružní trase jako předchozí den : Hlavní nádraží ČD, Šumavská - Americká - Prokopova - Doudlevecká - Doudlevce - Bory - Koperníkova - Tylova - Americká - Anglické nábřeží - Stavební stroje - Doubravka, Zábělská - Stavební stroje - Hlavní nádraží ČD, Šumavská. Jízdné činilo 40 Kč ( resp. zlevněné 20 Kč ). Za tuto cenu však bylo možno celý den jezdit i v historických tramvajích, které 11.6.2011 také jezdily. Jednalo se o nově zrenovované vozy T2 ev.č. 133 a T3 ev.č. 192 jezdící po trase Bory - Sady 35 - Mikulášské náměstí - Sady 35 - Bory. Původně měla jezdit i tramvaj T1 ev.č. 121 a "Křižík" ev.č. 18, ty však nakonec nevyjely ( resp. vůz T1 dne 11.6.2011 po městě jezdil, ale na zkušebních jízdách bez cestujících ). Ale zpět k trolejbusům. Trolejbus jezdil po své trase po 1,5 hodině od 10:00 do 17:30. Celkem tak vůz absolvoval dne 11.6.2011 šest jízd. Časová poloha 9 Tr po trase byla takováto : zastávka Mrakodrap směr Doubravka cca + 30 minut od odjezdu od zast. Hl. nádr. ČD, Šumavská; Doubravka cca + 45 minut od odjezdu od zast. Hl. nádr. ČD, Šumavská. Vůz v zastávce Hl. nádr. ČD, Šumavská mezi každou jízdou odpočíval cca 30 minut. I přes střídavě zatažené počasí si mnoho plzeňských dopravních fandů nenechalo ujít možnost vyfotografovat zrenovovanou 9 Tr, a tak se to v ulicích Plzně jen hemžilo fotoaparáty. Jako drobný nedostatek na informačních letácích o historických jízdách bych viděl uvedení odjezdu pouze ze zast. Hl. nádraží ČD, Šumavská, což je například na zastávce Mrakodrap směr Doubravka již trochu neurčité. Lepší by bylo vytvořit jízdní řád s odjezdy z významných zastávek, jako tomu bylo např. při oslavách 110 let MHD v roce 2009. jízdu byl mezi cestujícími velký zájem a trolejbus jel každé kolo slušně obsazen. Původně bylo uvažováno i o následu 9 Tr trolejbusem 17 Tr, kdyby "devítka" nepobírala. To se nakonec neuskutečnilo a 17 Tr jezdila jen v neděli. Ještě zmíním, že v 9 Tr i tramvajových vozech byla možnost zakoupit soubor 13 pohlednic vydaných k 70. výročí trolejbusů, 2 puzzle či také vzít si sborník k nedávné výstavě na radnici.

Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí zastávku Révová. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Těšínské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Těšínské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Těšínské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Jateční ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během přestávky mezi jednotlivými jízdami v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během přestávky mezi jednotlivými jízdami v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Vozy 443 a 323 v Šumavské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v druhý den jízd s veřejností v rámci oslav 70. výročí trolejbusů přijíždí k zastávce Zimní stadion. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Zimní stadion. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Zimní stadion. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 mezi zastávkami Zimní stadion a U Plynárny. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 zatáčí na most U Jána. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Pohled do interiéru vozu 9 Tr ev.č. 323. - 11.6.2011 Pohled do interiéru vozu 9 Tr ev.č. 323. - 11.6.2011 Pohled na prodej upomínkových předmětů v trolejbuse 9 Tr během sobotních jízd. - 11.6.2011 Pohled na upozornění v 9 Tr. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 míří k zastávce U Trati. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Těšínské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v druhý den jízd s veřejností v Těšínské ulici. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Těšínská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 na Wilsonově mostě. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 na Wilsonově mostě. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Kopeckého sadech. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 projíždí kolem budouvy Západočeského muzea. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 zatáčí na Anglické nábřeží. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Pohled na zadní čelo vozu 323. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 odstavená v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 s dramatickou oblouhou v pozadí v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 spolu s pohotovostním vozidlem v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 odstavená v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 11.6.2011


T3 ev.č. 192 nabírá cestující v zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011 Nově zrenovovaná T1 ev.č. 121 při zkušební jízdě v zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011 T1 ev.č. 121 při zkušební jízdě opustila zastávku Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011 Nově zrenovovaná T3 ev.č. 192 míří k zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011 Nově zrenovovaná T3 ev.č. 192 míří k zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011 T3 ev.č. 192 přijíždí do zastávky Hlavní nádraží ČD, Sirková. - 11.6.2011


První veřejná jízda zrenovované 323 s cestujícími ( 10.6.2011 )

Dne 10.6.2011 od 17:00 probíhala první veřejná jízda zrenovované 323 s cestujícími. Vůz se v rámci zkušebních jízd pohyboval dne 10.6.2011 ve městě již v dopoledních hodinách. Na jízdu s cestujícími vyjel, podle plánu, až v podvečer. Přibližně v 16:45 již vyleštěný trolejbus přijel z vozovny do jinak nepoužívané zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská. Tato zastávka byla zvolena díky přítomnosti dvou trolejových stop v jednom směru ( používané troleje směr Americká + nepoužívané troleje směr Sirková ). Při jízdě z vozovny do zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská využil trolejbus jinak nepoužívaného trolejového vedení z ulice U Prazdroje do Lobezské. Na zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská již na trolejbus 9 Tr čekali dopravní fanoušci. Při této premiérové jízdě byl trolejbus obsazen snad výhradně fanoušky MHD. Na svoji cestu se vydal trolejbus v 17:00. Od soudu pokračoval trolejbus po Americké, Prokopově a Doudlevecké, dále pak přes Doudlevce a Bory, Koperníkovou a Tylovou ulicí zpět do centra města na Americkou, Anglické nábřeží, dále pak na obratiště Doubravka, Zábělská a pak zpět k soudu. Trolejbus zastavoval ve všech zastávkách na trase. Jízdné činilo 40 Kč ( resp. zlevněné 20 Kč ). Lístky se kupovaly u řidiče. Na obratišti Doubravka, Zábělská si bylo v rámci cca 10-minutové pauzy ( 17:50 - 18:00 ) možno vůz vyfofit. Z Doubravky, pak vůz s cestujícími dojel opět do zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská, kde svoji premiérovou jízdu po renovaci přibližně v 18:20 ukončil a odjel do vozovny.

Nově zrenovovaná Škoda 9 Tr ev.č. 323 v ulici U Prazdroje využívá jinak nepoužívané troleje z ulice U Prazdroje do Lobezské. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 využívá jinak nepoužívané troleje z ulice U Prazdroje do Lobezské. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 využívá jinak nepoužívané troleje z ulice U Prazdroje do Lobezské. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Lobezské ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 10.6.2011 Vůz 488 míjí 323 v Šumavské ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 stanicuje v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 nabírá cestující na první veřejnou jízdu v zastávce Hlavní nádraží ČD, Šumavská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Ulice 17. listopadu. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v ulici Edvarda Beneše. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Habrmannovo náměstí. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 přijíždí na točku Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 přijíždí do výstupní zastávky Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 při první jízdě s cestujícími přijíždí na točku Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje na obratišti Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Celkový pohled na konečnou Doubravka, Zábělská při fotopřestávce. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje na obratišti Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje na obratišti Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 popojíždí na točce Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 popojíždí na točce Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje na obratišti Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 15 TrM ev.č. 468 spolu s 9 Tr na obratišti Doubravka, Zábělská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vjíždí do zastávky Stavební stroje. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v zastávce Stavební stroje. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Jateční ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Doudlevecké ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 vyjíždí ze zastávky U Trati. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Doudlevecké ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Cukrovarské ulici. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 po první veřejné jízdě čeká ve vjezdu do vozovny Cukrovarská. - 10.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 po první veřejné jízdě čeká ve vjezdu do vozovny Cukrovarská. - 10.6.2011 Setkání historických vozů u vozovny Cukrovarská. - 10.6.2011 Karosa B 731 ev.č. 385 spolu s Karosou LC 735 pozují v Černické ulici. - 10.6.2011


Oficiální představení historických vozů ( 9.6.2011 )

Ve čtvrtek 9.6.2011 od 10. hodin probíhalo v tramvajové vozovně Cukrovarská oficiální mediální představení ( resp. zařazení do provozu ) historických vozů PMDP. Jednalo se o nově zrenovované tramvaje typu T1 ( ev.č. 121 ) a T2 ( ev.č. 133 ) a především nově zrenovovaný historický trolejbus 9 Tr ev.č. 323. Zrenovovaná byla i tramvaj T3 ev.č. 192, která se však představení neúčastnila. Trolejbus 9 Tr ev.č. 323 musel být na představení do tramvajové vozovny dopraven tahačem, poněvadž do tramvajové vozovny nevedou trolejbusové troleje. Trolejbus byl do vozovny dopraven po deváté hodině ranní. Kolem 10. hodiny pak generální ředitel PMDP Michal Kraus spolu s dalšími zástupci řekli několik slov k novým historickým vozům. Trolejbus 9 Tr je totiž první historický trolejbus PMDP. Doufejme však, že ne poslední, jako budoucí historické se nabízí ještě trolejbusy 15 Tr ev.č. 414 a 14 Tr ev.č. 429. Ale zpět k představení. Tramvaj T1 byla vystavena na 12. koleji před novou halou, T2 na 14. koleji a trolejbus 9 Tr mezi 17. a 18. kolejí. Všechny vozy si novináři mohli prohlédnout a samozřejmě také vyfotit. Přibližně kolem 11. hodiny byl trolejbus tahačem dopraven z tramvajové vozovny na nedalekou točnu náměstí Milady Horákové, odkud se vydal otočit do Černic a pak již zpět do trolejbusové vozovny Cukrovarská.

Nově zrenovovaný historický trolejbus Škoda 9 Tr ev.č. 323 v tramvajové vozovně Slovany. - 9.6.2011 Pohled na trolejbus 9 Tr ev.č. 323 mezi 17. a 18. kolejí v tramvajové vozovně Slovany při oficiálním představení. - 9.6.2011 Nově zrenovovaný historický trolejbus Škoda 9 Tr ev.č. 323 v tramvajové vozovně Slovany. - 9.6.2011 Pohled na seřazené vozy 9 Tr ev.č. 323, T3 ev.č. 133 a T2 ev.č. 121. - 9.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 ve vozovně Slovany. - 9.6.2011 Nově zrenovovaný historický trolejbus Škoda 9 Tr ev.č. 323 v tramvajové vozovně Slovany. - 9.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během oficiálního představení médiím v tramvajové vozovně Cukrovarská. - 9.6.2011  Škoda 9 Tr ev.č. 323 ve vozovně Slovany. - 9.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 ve vozovně Slovany. - 9.6.2011 Pohled na zadní čelo se stahováky. - 9.6.2011 Detail blinru na 9 Tr. - 9.6.2011 Pohled na retro upozornění v 9 Tr. - 9.6.2011 Pohled do interiéru historického trolejbusu 9 Tr ev.č. 323. - 9.6.2011 Pohled do interiéru historického trolejbusu 9 Tr ev.č. 323. - 9.6.2011 Pohled na stanoviště řidiče trolejbusu 9 Tr. - 9.6.2011 Pohled na ovládací prvky trolejbusu 9 Tr. Vlevo pod volantem si všimněte systému VETRA pro přehazování výhybek. - 9.6.2011


Celkový pohled na představení historických vozů v tramvajové vozovně. - 9.6.2011 Pohled na historickou tramvaj T1 ev.č. 121 ve vozovně Cukrovarská. - 9.6.2011 Pohled na vystavené tramvaje typu T1 ( ev.č. 121 ) a T2 ( ev.č. 133 ). - 9.6.2011 Pohled na vystavené tramvaje typu T1 ( ev.č. 121 ) a T2 ( ev.č. 133 ). - 9.6.2011 Pohled do světle laděného interiéru vozu T1 ev.č. 121. - 9.6.2011 Pohled na stanoviště řidiče v tramvaji T1. - 9.6.2011 Pohled do interiéru tramvaje T2 ev.č. 133 ( v reklamních boxech si všimněte informací o historii tramvají T2). - 9.6.2011 Pohled na stanoviště řidiče v tramvaji T2. Všimněte si také generálního ředitele PMDP Michala Krause před tramvají. - 9.6.2011


Kniha 70 výletů s PMDP

Stánek Kelly Production při Historickém víkendu na náměstí Republiky ( 10.6. - 12.6.2011 )

Jak již bylo psáno níže, knihu 70 výletů s PMDP ( zatím ) nelze zakoupit u knihkupců, ani u PMDP. Jedinými možnostmi je tak knihu objednat z internetových stránek Kelly Production nebo zakoupit na stánku Kelly Production umístěného na různých akcích. Takovouto akcí byl i Historický víkend, který probíhal ve dnech 10.6. - 12.6.2011 na náměstí Republiky v Plzni. Za 245 Kč zde byla kniha k dostání. Ke knize byly také přidány Dopravní novinky ( souhrn nedávné trolejbusové výstavy na radnici ), noviny Metro a také několik bonbonů s logem PMDP. Dalšími akcemi, kde se stánek Kelly Production objevil ( příp. objeví ) byly oslavy 70. výročí trolejbusů u Techmanie v neděli 12.6.2011, dále pak sportovně zábavné odpoledne v plaveckém bazénu na Slovanech dne 26.6.2011 či také den pro postižené v Techmanii dne 3.9.2011.

Celkový pohled na stánek Kelly Production na Historickém víkendu na náměstí Republiky. - 10.6.2011  Pohled na vystavené knihy 70 výletů s PMDP spolu i s ukázkami listů s jednotlivými výlety. - 10.6.2011 Pohled na seřazené Dopravní novinky na stánku Kelly Production na Historickém víkendu na náměstí Republiky. - 10.6.2011


Tisková konference - představení knihy 70 výletů s PMDP médiím ( 7.6.2011 )

 Vladimír Zíka ( za Kelly Production ) a vpravo Jiří Kohout ( za PMDP ) při tiskové konferenci k představení knihy 70 výletů s PMDP médiím v plzeňské Techmanii. - 7.6.2011 V úterý 7.6.2011 přibližně od 9. hodiny dopoledne probíhala v plzeňské Techmanii tisková konference, na které byla médiím představena nová kniha 70 výletů s PMDP. Na knize se krom PMDP podílela i Kelly Production. Přes formulář na internetových stránkách Kelly Production také lze knihu výletů za 245 Kč + poštovné objednat. Knihu však zatím není možné zakoupit u knihkupců, jen objednat z zmiňovaných webových stránek nebo zakoupit na stánku Kelly Production umístěného na různých akcích ( viz. výše ). Uvažuje se taká o prodeji v zákaznickém centru PMDP na Denisově nábřeží. Od pátku 10.6.2011 vždy každý pátek od 10:10 pak bude v rámci cyklu "Na výletě s MHD" také na vlnách Českého rozhlasu Plzeň představen jeden z výletů z této knihy ( první výlet k poslechnutí ZDE ). Z zástupců tvůrců knihy na tiskové konferenci stojí zmínit především Jiřího Kohouta za PMDP, a Vladímíra Zíku za Kelly Production. Dále se pak tiskové konference účastnily i zástupci Techmanie, Škody Transportation, Plzeňského magistrátu, pivovaru a dalších.

Škoda 9 Tr ev.č. 323 na zkušebních jízdách ( 3.6. - 10.6.2011 )

Hlavním lákadlem oslav 70. výročí od zahájení trolejbusového provozu v Plzni je bezesporu nově zrenovovaný historický trolejbus Škoda 9 Tr ev.č. 323. Tento trolejbus byl do provozu s cestujícími v Plzni zařazen roku 1979, z provozu pak vyřazen v listopadu 1991. V letech 1993 - 1996 se tento vůz nacházel v leteckém muzeu Air-park Zruč. Roku 1996 byl trolejbus odkoupen Škoda-Bus klubem a pomalu na něm začaly probíhat úpravy a záchranné práce. V říjnu 2010 byl trolejbus odprodán PMDP. Trolejbus od října 2010 procházel v ústředních dílnách kompletní renovací. Od prosince 2010 je vůz již nově v novém, obnoveném nátěru. Celková cena renovace činí cca 900 000 Kč. Dne 6.4.2011 trolejbus vykonal ve vozovně zkušební jízdy pro Drážní úřad. Na schválení Drážním úřadem se čekalo přibližně 4-6 týdnů. Od 3.6.2011 do 10.6.2011 každý všední den ( krom 9.6.2011 ) pak trolejbus vyjíždí především v ranních a dopoledních hodinách na zkušební jízdy po městě. Nejčastěji jeho trasa vede na obratiště Doubravka, Zábělská. Již na zkušebních jízdách trolejbus v ulicích vzbuzuje velký údiv u kolemjdoucích.

Nově zrenovovaný historický trolejbus Škoda 9 Tr ev.č. 323 pozuje před vozovnou Cukrovarská. -  5.5.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 při zkušebních jízdách vjíždí do zastávky Šumavská. - 8.6.2011  Škoda 9 Tr ev.č. 323 během zkušebních jízd vjíždí do zastávky Stavební stroje. - 8.6.2011  Škoda 9 Tr ev.č. 323 opustila zastávku Stavební stroje. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 na Rokycanské. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během zkušebních jízd zatáčí do Masarykovy ulice. - 8.6.2011  Škoda 9 Tr ev.č. 323 zatáčí z Těšínské do Masarykovy ulice. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během zkušebních jízd na Doubravce. - 8.6.2011  Škoda 9 Tr ev.č. 323 couvá ve vjezdu do vozovny Cukrovarská. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během manipulování ve vratech vozovny. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 během manipulování ve vratech vozovny. - 8.6.2011 Škoda 9 Tr ev.č. 323 v Presslově ulici. - 8.6.2011


Ještě několik fotografií z oprav 323 v PMDP i Škoda-Bus klubu.

Pohled na probíhající opravy na historickém trolejbusu 9 Tr ev.č. 323 v ústředních dílnách PMDP. - 8.10.2010  Pohled do interiéru opravovaného vozu 323. - 8.10.2010  Škoda 9 Tr ev.č. 323 v areálu plzeňské Škodovky. - 30.6.2010   Pohled na Škodu 9 Tr ev.č. 323 v zázemí Škoda-Bus klubu. - 26.6.2010


Výstava na radnici ( 16.5. - 3.6.2011 )

Ve dnech 16.5.2011 až 3.6.2011 každý den od 8:00 do 18:00 byla v mázhauzu plzeňské radnice na náměstí Republiky přístupná výstava k 70. výročí od zahájení trolejbusové dopravy v Plzni. Na výstavě bylo umístěno celkem 20 panelů rozdělených do několika kategorií ( Historie trolejbusů v ČR a ve světě ; Historie trolejbusů v Plzni; Výroba trolejbusů v Československu a ČR; Moderní trolejbus - technologie, přednosti, budoucnost ). Krom těchto panelů zde byla umístěna ještě mapa časového vývoje trolejbusové sítě, dále několik panelů jen s fotografiemi. V mázhauzu byly však umístěny i exponáty přímo související s trolejbusy, jednalo se např. o sjízdnou výhybku typu Kremnica a označník linky 14, které si návštěvníci mohli "osahat." Za sklem pak byly další exponáty, jmenujme například několik cedulí linkových orientací, vozový jízdní řád, modely trolejbusů od zahájení provozu až do součanosti, dále pak i různou elektroniku z převážně současných trolejbusů. Na televizní obrazovce navíc běžel nově objevený krátký historický film z roků počátků trolejbusové dopravy ( film ke shlédnutí ZDE. Celkově byla výstava velmi pěkně udělána a v mázhauzu radnice jí zhlédlo mnoho návštěvníků.

Vernisáž výstavy probíhala dne 16.5.2011 od 18:00. Výstavu zahájil předseda SPVD Miroslav Klas, spolu s generálním ředitelem PMDP Michalem Krausem a dopravně-provozním ředitelem PMDP Václavem Zikmundem. Na vernisáží byly také přítomni někteří starší řidiči a průvodčí trolejbusů, jmenujme alespoň paní Annu Markvartovou. Po úvodním slovu M. Klase, M. Krause a V. Zikmunda přišel na řadu přípitek a občerstvení. To bylo opravdu stylové, především dort v podobě trolejbusu 9 Tr, který je nyní nově zrenovován.

Na výstavě se podíleli krom PMDP, dále SPVD, Škoda - Bus klub Plzeň dále také Plzeňská televize či Škoda Electric. Výstava byla velmi hezky vytvořená, navštívilo ji mnoho návštěvníků, jedinou věcí, která někoho mohla udivit, že byla v poněkud podivném termínu, v době výstavy nepřipadlo ani výročí ( to bylo 9.4.2011 ), ani jízdy historických vozů a další oslavy ( 10. - 12.6.2011 ). Na oslavách výročí v Techmanii však byly také umístěny panelů z výstavy a také byl dostupný sborník ( resp. Dopravní novinky - ke stažení na stránkách PMDP ) pojednávající o výstavě.

Poslední přípravy před vernisáží. - 16.5.2011 Poslední přípravy před vernisáží. - 16.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 16.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 16.5.2011 Zepředu : dopravně provozní ředitel PMDP Václav Zikmund, generální ředitel PMDP Michal Kraus, předseda SPVD Miroslav Klas během úvodního slova k zahájení výstavy. - 16.5.2011 Připravené občerstvení v čele s dortem 9 Tr. - 16.5.2011 Pohled na občerstvení při vernisáží. - 16.5.2011 Předseda SPVD Miroslav Klas během prvního řezu do trolejbusové dortu na vernisáží výstavy k 70 výročí trolejbusů. - 16.5.2011 Pohled na občerstvení při vernisáží. - 16.5.2011 Pohled na trolejbusový dort  9 Tr. - 16.5.2011 Pohled na trolejbusový dort  9 Tr. - 16.5.2011 Pohled na zbývající dort 9 Tr na výstavě. - 16.5.2011 Pohled na zbývající dort 9 Tr na výstavě. - 16.5.2011 Pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 16.5.2011 Pohled po zahájení výstavy. V popředí vlevo dopravně provozní ředitel PMDP Václav Zikmund a Anna Markvartová ( dřívější trolejbusová průvodčí a řidička ). - 16.5.2011 Na výstavě měl premiéru i krátký historický film o trolejbusech v Plzni. - 16.5.2011 Pohled na vystavené exponáty. - 16.5.2011 Pohled na vystavené exponáty. - 16.5.2011 Drobná improvizace... - 16.5.2011 Pohled na vystavené exponáty. - 16.5.2011 Pohled na vystavené exponáty. - 16.5.2011 Pohled na model Škody 14 Tr ev.č. 348. - 17.5.2011 Celkový pohled na vystavené modely trolejbusů seřazené podle historického vývoje. - 17.5.2011 Pohled na vystavené modely trolejbusů od 3 Tr až po 24 Tr. - 16.5.2011 Pohled na vystavený model trolejbusu Škoda 24 Tr pro Rigu. - 17.5.2011 Pohled na vystavené modely trolejbusů, v pozadí na obrazovce běží krátký film o plzeňských trolejbusech. - 16.5.2011 Celkový pohled na vystavené modely trolejbusů. - 16.5.2011 Pohled na modely současného vozového parku. - 17.5.2011 Pohled na mapu časového vývoje trolejbusových tratí od zahájení provozu do současnosti. - 16.5.2011 Po několika dnech byly žluté úseky budoucích plánovaných tratí přeznačeny na červeno, kvůli lepší viditelnosti. Pohled na fotografie vystavené na výstavě. - 16.5.2011 Pohled na plzeňský tykadlák. - 17.5.2011 Pohled na panely o výrobě trolejbusů v Československu a ČR a trolejbusech obecně. - 16.5.2011 Pohled na jeden z panelů věnující se historii trolejbusů v Plzni. - 17.5.2011 Pohled na jeden z panelů věnovaný historii trolejbusů v Plzni. - 16.5.2011 Pohled na panely věnující se historii trolejbusů. - 17.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 17.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 17.5.2011 Pohled na vystavený označník trolejbusové linky 14. - 17.5.2011 Pohled na vystavený označník trolejbusové linky 14. - 17.5.2011 Pohled na vystavený označník trolejbusové linky 14. - 16.5.2011 Pohled na vystavenou sjízdnou výhybku typu Kremnica. - 16.5.2011 Detail vystavené výhybky. - 17.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 17.5.2011 Celkový pohled do mázhauzu radnice s výstavou. - 17.5.2011

Přednášky v Západočeském muzeu ( 10.5. + 24.5.2011 )

Pohled do přednáškového sálu Západočeského muzea s logem oslav 70 let trolejbusů při přednášce dne 10.5.2011. V úterý 10.5. a 24.5.2011 vždy od 18:00 probíhaly v přednáškovém sálu Západočeského muzea v Plzni, Kopeckého sadech 2. Jednalo se o první akci pro veřejnost, související s oslavami 70. výročí od zahájení provozu trolejbusů v Plzni. Přednášky byly formou prezentace ( fotografie komentované projektovým specialistou dopravy PMDP, a.s. panem Jiřím Kohoutem ). Na přednášce se krom PMDP podíleli i SPVD a Tram-Bus Club Plzeň. První přenáška, dne 10.5.2011 byla nazvána "Trolejbusy v Plzni slaví sedmdesáté narozeniny." Jak již sám název napovídá, věnovaná byla především vývoji plzeňských trolejbusů. Druhá přednáška, dne 24.5.2011, byla nazvána "Městská doprava – dobrá řešení existují!" Zde byly představovány některé zajímavé evropské ( např. švýcarské ) provozy a jejich zajímavá vyřešení. Každá z prezentací trvala přibližně 1,5 hodiny.

Archiv událostí :

| Víkend s historickými trolejbusy - 23. a 24.9.2006 | říjen 2007 - duben 2009 | Rekonstrukce Americké třídy | květen 2009 - červen 2009 | Oslavy 110 let MHD v Plzni | červenec 2009 - říjen 2009 | listopad 2009 - březen 2010 | duben 2010 - červenec 2010 | srpen 2010 - říjen 2010 | říjen 2010 - leden 2011 | únor 2011 - červen 2011 | Oslavy 70 let zahájení provozu trolejbusů v Plzni | červen 2011 - červenec 2011 | srpen 2011 - říjen 2011 | listopad 2011 - únor 2012 | březen 2012 - červen 2012 | červenec 2012 - říjen 2012 | říjen 2012 - prosinec 2012 | leden 2013 - květen 2013 | červen 2013 - ..... |